פיתוח עסקי שוטף
בשלב הקמת חברה או פיתוח עסקי בחברה קיימת, חולם כל מנהל חברה להוביל את חברתו להתפתחות המיוצגת בגרף עלייה קבוע וללא משברים בדרך. קיימות חברות מצליחות רבות אשר הגשימו את חלומו של היזם ולעיתים עלו על הציפיות.
בשולי רשימת החוברות נמצאות אותן חברות אשר סיבת הצלחתם איננה בהכרח עבודה נכונה - טיימינג נכון, ירושות, קשרים וכו'. רוב החברות אשר הצליחו להגיע לתואר חברה מצטיינת ללא עזרים חיצוניים המקלים על עבודת הפיתוח התחילו עם אותו חלום, אך אלו ייחסו חשיבות עצום לתהליך הפיתוח ועל כן לא חסכו בכלים - אחד הכלים היה שימוש בשירותי חברת פיתוח עסקי מקצועית אשר ראתה עין בעין עם היזם את חזונו, הגדירה מטרות עסקיות יחד איתו ובעזרת הנעה ובקרה משותפת על התהליך הובילו את החברה ליעדיה.

חשיבות הפיתוח העסקי בחברה

הסתייעות בחברת פיתוח עסקי על בסיס התקשרות שוטפת מייצרת עבודת צוות המבטיחה דרך בטוחה יותר להשגת המטרה. יש לכך מגוון רחב של סיבות, הדומיננטית ביותר :

השילוב בין שתי זוויות השקפה על התהליך

שעה שהיזם, המעורב בפעילות השוטפת, מתבונן על חברתו מנקודת מבט אישית ופנים ארגונית הכוללת הבלחות החוצה (מעלה), חברת הפיתוח העסקי החיצונית שמה דגש על ראייה רחבה יותר על החברה - ראייה ברמת שוק, חזון ומטרות עתידיות. משמעות העניין במילים פשוטות היא בזמן שהיזם מתעסק עם עובד בעייתי החברה מסייעת לו לקבל החלטות חותכות בעניינו ככל והוא הופך להיות חוליה חלשה בשרשרת אשר ללא שלמותה לא ניתן יהיה לעמוד במטרות העסקיות שהוגדרו לחברה. ובכך חברת הפיתוח העסקי שואבת את היזם מהתעסקויות שוליות לטובת התעסקויות אסטרטגיות. השילוב בין השניים הוא שילוב מנצח בכל רובד או תחום פעילות בחברה - החל באופן גיוס עובדים וכלה בבקרת התהליכים , זווית ראייה עסקית נוספת מחדדת ומקצרת את הדרך למטרה ולהגשמת החזון  לא פעם זוויות אלו מייצרות קונפליקטים ניהוליים - אך אלו חשוב שיתרחשו ככל שקונפליקטים אלו בונים אמון ומייצרים סינרגיה מושלמת בין היזם לחברת הפיתוח העסקי.

אחריות

פיתוח עסקי לחברה המתבצע על ידי חברת פיתוח עסקי חיצונית באופן שוטף משתווה לכל זוגיות שאתם מכירים, מה שמעצים אותה הוא האחריות הכבדה ביותר הנמצאת על כתפיי שני השותפים לתפקיד (מנהל החברה וחברת הפיתוח העסקי), גודל הארגון לא בהכרח משנה כאן - עסק קטן המפרנס אדם יחיד או ארגון המפרנס עשרות ומאות של משפחות - האחריות היא אותה אחריות. ולכן בדיוק כפי שנבחר בן זוג ראוי לגדל את ילדינו וכאשר אלו יגיעו לעולם תתגבש יחד שיטה הורית הפועלת בסינרגיה כך נבחר בן זוג עסקי שיהיה מחויב ואחראי מספיק להוביל את חברתנו להצלחה עסקית וארגונית - היזם לא נמצא לבדו!.


אז איך מתנהל התהליך?

לטובת מיקוד מקסימלי מוגדרת ראשית תכנית עבודה ארוכת טווח המכילה את כל הפרטים, לרבות הקטנים ביותר כגון לו"ז מוגדר, תחומי אחריות ועוד. הכל צריך להיות ברור וערוך בצורה לוגית המובנת לשני הצדדים. שלבי התכנית:

1. תמונת מצב נכון להיום

מדובר באבחון פרופיל החברה , טרם יריית הפתיחה לתהליך, המהווה בסיס חשיבה להקמת תכנית אסטרטגית לפיתוח העסקי השוטף. בין הנושאים הנבחנים:
  • תמונת מצב תדמיתית מדויקת בענף הפעילות, ביחס למתחרי החברה על ידי מגוון שיטות - לקוח סמוי, שיח מכוון עם לקוחות קיימים משותפים, שאילתות סמויות במדיה ועוד
  • תזרים - מהו מצב תזרים המזומנים בנקודת ההתחלה? איך נראה האופק התזרימי לכל הפחות ברבעון הקרוב. 
  • יתרת המזומנים - כמה "אוויר" כלכלי קיים ברשותנו ? 
  • הון חוזר - מהו ההפרש הצפוי בין הנכסים השוטפים להתחייבויות השוטפות?  - לטובת אבחון מצב נזילות פיננסית לטווח ארוך וקצר
  • התחייבויות - מהן ההוצאות הקבועות והמשתנות הנדרשות לתשלום?
  • חולשות מול חוזקות ברמת ארגון - יציבות כוח אדם, בחינת קיום תהליכים ארגוניים, יכולות מכירתיות ותפעוליות, חשיפה משפטית ועוד

2. טיפול בכלים קיימים והגדרת כלים נדרשים

בנוסף לכלים הקיימים ברשותנו העולים משלב 1 בתוכנית, לאחר קבלת החלטות בדבר תרחישי הפעולה הנדרשים לטיפול בכל אחד מהאתגרים העסקיים העומדים בפנינו וטרם יריית הפתיחה - יש להצטייד בכלים הנדרשים לפתיחת התהליך:
  • כלים להגדלת הכנסות- הגדלת נפח מכירות, מיצוי פוטנציאל כל אחד מלקוחותינו
  • חיזוק הגרעין הארגוני - הגרעין הארגוני הוא הכלי החשוב ביותר עבורנו לכן חשוב ביותר לחדד אותו טרם יציאה לדרך - הגדרת חזון מחדש, הדרכות מכירה, הדרכות מקצועיות, הטמעת תהליכים ארגוניים ועוד
  • יכולות פיננסיות בדמוי נכסים והון חוזר
  • כלים לייעול הוצאות משתנות - חלופות זולות זמניות או יעילות יותר לצמצום הוצאות אשר אינן נדרשות לתהליך ולעיתים אף לא נדרשו כלל
  • ועוד

3. הגדרת תדמית פנים וחוץ ארגונית נדרשת ליישום התכנית

שלב קריטי! בשלב זה יש בידינו הזדמנות לתקן כל נזק תדמיתי ואף להעצים כל חוזקה - המטרה יצירת תדמית חזקה ואמינה. אנו צופים לחברה עוד שנים רבות של פעילות ועל כן טוב שם טוב משמן טוב!
  • הגדרת שיח מול בנקים וספקים
  • הצגת תדמית מחוזקת מול לקוחות
  • הגדרת תדמית מול עובדי החברה 
  • שמירה על נכסים קיימים ובמידת האפשר גם הגדלתם

4. יוצאים לדרך

לאחר קבלת החלטות בדבר התהליך מתחיל שלב היישום:
  • יישום כל אחת מדרכי הפעולה הנדרשות על ידי מערכת בקרה שאינה מאפשרת סטייה מהמטרה
  • קביעת לו"ז עבודה מפורט
  • הגדרת משימות ברורה ומפורטת של שני הצדדים (היזם וחברת הפיתוח העסקי)
  • תדירות אינטראקציות נדרשות
  • טיפול בכל התנגדות בדרך

למי השירות מתאים בעיקר?

יזמים מקימים חברה חדשה 

יצירה של מותג משלב אפס תוך הצמדות לחלומו של היזם הוא תהליך שבו ניתנת לחברת הפיתוח העסקי ההזדמנות להנחיל את הדרך הנכונה להצלחה. חברה מוקמת בדמותו של היזם ומותאמת לאופיו וצרכיו. בתהליך זה נלקחים המון משתנים בחשבון - מיהו היזם? מהם יעדיו בחיים? סטאטוס משפחתי ועוד. בעצם מתבצעת כאן התאמה אישית של חברה ליזם והכול תוך מטרה אחת ברורה ומסוכמת מראש: להקים חברה מצליחה ומצטיינת!

חברות במשבר

עיקר הפרויקטים שלנו הנן חברות הנמצאות במשבר מתמשך או רגעי ואינן מצליחות לצאת ממנו. כאן נדרשת עבודה מעניינת המאלצת את לקוחותיינו לשנות הרגלים.
עפ"י רוב אנו מוצאים כי בחברות אלו קיימים תהליכים אשר לוקים בחסר ולרוב נבנו בעצמן מכוח האינרציה. מדובר בחברות אשר בתפישתן הנובעת מחרדה קיומית ניתן למצוא סממן משותף: חברות אלו פיתחו תלות במספר גורמים - בנקים, ספקים מסוימים והחמור ביותר הוא תלות במספר מצומצם של עובדים אשר כלל המערכת מושתת עליהם - טעות מיסודה! אתגר נוסף בפרויקט מסוג זה הוא טיפול בתדמית החברה - שכן עפ"י רוב תדמית החברה נפגע בצורה קשה. מקרים אלו הם מהמאתגרים ביותר - במקרה זה נדרשת, בניית אסטרטגיה שיווקית הכוללת חשיבה מחוץ לקופסה ומנהיגות ארגונית חריגה לטובת רתימת כלל המעורבים בתהליך אך שעת ההצלחה בהם היא מהמתוקות שקיימות!

חברות שאינן רווחיות

מדובר כאן ממש במלכודת דבש לבעלים! חברות מסוג זה הנן חברות שחוששות משינויים! בטיפול בחברות אלו אנו שומעים לא מעט אמירות כמו "אני חי מזה טוב - זה מספיק לי" שעה שהבעלים בעצם חי ממימונים, "אני לא רוצה להתעשר" כשבעצם במשפט זה הוא קבר את חלומו. בואו נודה על העובדה: יזמים בנפשם הם מצליחנים! המטרה שלשמה הקימו את החברה היא להצליח ובגדול! מקרים אלו מאפיינים יזמים אשר חוששים לזוז מאזור הנוחות - יעדיפו לעבוד מסביב לשעון, "להתקפל" מול ספקים ועובדים - בעצם יעשו הכול רק לא להעז! הבינו! תעוזה אינה בהכרח סיכון שעה שבכל תהליך מבצעים חישוב סיכונים ובונים דרכי פעולה להתמודד איתם במקרה בו הם מתרחשים. במקרים אלו תחילת העבודה הנה הסרת האבק מחלומו המקורי של היזם - להיות מצליחן! חלום זה הנו כלי הכרחי בארסנל הכלים הנדרשים להובלת חברה למצוינות!

חברות בשלבי פיתוח

לאחר מיזוגים או רכישות וגם במקרה בו החליט הבעלים לפתח את חברתו, התוספת של חברת פיתוח עסקי בתהליך זה יכולה בעיקר להועיל. איך לפתח? מהי המטרה? הקמת תכנית רחבה ומקיפה לנושא, בקרת תהליכים ועוד. כל מנהל חברה חולם על שותף לאחריות - כזה שאפשר לסמוך עליו, שיידע למצוא פתרונות יצירתיים לכל עיכוב, שיביא מניסיונו האישי ועולמו העסקי. שוב, מדובר בזוגיות לכל דבר ועניין - זוגיות היא עניין בטוח יותר לניהול מערכים.


מצליחים לזהות את חברתכם באחת הנקודות? פנו אלינו.
ייעוץ עסקי שוטף |ייעוץ עסקי פרילנסר |ייעוץ עסקי פרטי |יועץ עסקי מומלץ ,איך לבחור יועץ עסקי ,ייעוץ עסקי מומלץ ,יועץ עסקי בכיר ,מומחה לעסקים ,יועץ לפיתוח עסקי ,ייעוץ עסקי המלצות ,יועצים עסקיים ,יועצת עסקית ,יועצים עסקיים מומלצים ,יועץ ומלווה עסקי ,יועץ פיתוח ,יועצת פיתוח עסקי ,חברות פיתוח עסקי ,פיתוח עסקי לחברה ,שירותי פיתוח עסקי ,תהליכים עסקיים ,תכנית עסקית מחיר ,תמחור ותמחיר ,תהליך עסקי ,שיקום עסקים במשבר ,רעיונות לשיפור תהליכים ,פיתוח עסקי לנשים ,פיתוח עסקי לחברות ,פיתוח עסקי לחברה ,פיתוח עסקי ברמת גן , פיתוח עסקי ,פיתוח ייעוץ עסקי ,ניהול תהליכים עסקיים ,ניהול רצפת ייצור ,ניהול רצפת הייצור ,ניהול פיתוח עסקי ,ניהול עסקי ותעשייתי ,מהו פיתוח עסקי ,מה זה פיתוח עסקי ,תמחור מוצר ,תוכנה לסידור עבודה ,
ניהול תהליכים עסקיים
מעל ל 20 שנות ניסיון בפיתוח ויזמות עסקית
Coi בניית אתרים